Translate

wtorek, 18 lutego 2014

Jak sobie radzić ze stresem

Ze stresem każdy z nas spotyka się niemal codziennie.
Nie będę opisywać definicji bo przecież nie o to tutaj chodzi. Niestety gdy żyjemy w ciągłym stresie to możemy szybko zrujnować swoje zdrowie cóz więc robić? Nie mówię tutaj o lekkim stresie dzięki któremu niejednokrotnie znajdujemy motywacje do działania czy do zmiany, chciałabym skoncentrować się na poważniejszych sytuacjach stresowych, dla jednych będzie to możliwość utraty pracy, dla innych sprawa sądowa, a jeszcze dla innych choroba czy śmierć bliskiej osoby. Bardzo stresujące są również wszelkiego rodzaju egzaminy.
Ja w sytuacjach stresowych przede wszystkim staram się głęboko oddychać i liczyć powoli od 1 do 10 i z powrotem, jeśli mi to nie pomaga to dalej głęboko oddychając powtarzam " jestem spokojna". Bardzo często pomaga mi to przede wszystkim się uspokoić. Kolejną rzeczą jest rozmowa z zaufana bliską osobą. Bardzo często opowiadając o przyczynie swojego stresu nagle niespodziewanie pojawiają się rozwiązania moich problemów.
Również słuchanie muzyki przynosi ukojenie. Pamiętajmy, że stres jest przyczyną wielu poważnych chorób, więc nie siedźmy bezczynnie dołując się słowami "ja już nie dam rady wszystko mi się wali" tylko starajmy się uspokoić takimi prostymi metodami jak opisałam i pozytywnym spojrzeniem w przyszłość. Moje życiowe motto, które także często mi pomaga to: " Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej i nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz