Translate

piątek, 21 lutego 2014

Maseczki do cery suchej i normalnej.

Wielokrotnie na moim blogu pisałam już o oszczędzaniu i o naturalnym leczeniu, ale jest jeszcze jeden ważny temat dotyczący głównie kobiet ale nie tylko. Mam tu na myśli  - kosmetykę. Mając niewielkie dochody często szkoda było mi wydawać pieniędzy na kosmetyki, więc szukałam domowych sposobów na różne maseczki i inne kosmetyki. Część z nich to stare receptury mojej babci a część to znalezione w starych książkach przepisy. Większość z nich była przeze mnie sprawdzona ale niektóre uprzedzam nie doczekały się mojego sprawdzenia. Jeśli mamy trudną sytuację finansową to warto spróbować przepisy z rzeczy, które czasami zostają po przyrządzeniu jakiegoś posiłku, a dodatkowo uważam, że składniki naturalne kosmetyków nie powinny nas uczulać jak to czasem się zdarza używając jakiegoś kremu czy maseczki. Oto przepisy na maseczki do cery suchej i normalnej:

Maseczki oczyszczające:
  • do 4 łyżek stołowych śmietany dodać kilka kropli soku z cytryny i dobrze wymieszać. Wetrzeć w skórę i zostawić na 20 minut. Potem zmyć letnią wodą a następnie spłukać zimną.
  • 1 łyżka śmietany, 2 czubate łyżki twarogu, mały banan i żółtko dobrze utrzeć mikserem. Nałożyć na twarz i szyję na pół godziny. Następnie spłukac letnią wodą.
  • 2 łyżki stołowe kwaśnej śmietany, łyżka stołowa miodu oraz płatki pszenne. Śmietanę i miód dobrze wymieszać następnie dodać tyle płatków aby powstała gęsta papka. Nałożyć na twarz na 20 minut, po czym spłukać letnią wodą.
  • wycisnąć sok z dwóch marchewek zmieszać z 3 łyżkami stołowymi twarogu i 1 łyżką siemienia lnianego. Nałożyć na twarz na pół godziny, następnie zmyć letnią wodą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz