Translate

środa, 5 lutego 2014

Oczyszczanie organizmu

Wszyscy wiemy jak ważna jest higiena ciała, codziennie myjemy całe ciało, włosy, dbamy o swoje mieszkania samochody, ale bardzo często zapominamy o tym, że nasz organizm także czasem wymaga oczyszczenia. Od wieków ludzie co najmniej jeden dzień w tygodniu pościli, i choć nie było to przez nich działanie świadome to w ten sposób oczyszczali swój organizm. Mamy XXI wiek i coraz mniej czasu na przygotowywanie w domu posiłków coraz częściej zatem sięgamy po gotowe półprodukty czy też fast -foody co niestety bardzo zanieczyszcza nasz organizm, i mało kto przestrzega postów. Cóż więc robić aby nasz organizm nie ucierpiał zbyt mocno? Przede wszystkim na pewno zmienić tryb życia a w szczególności sposób odżywiania. Jasne że jeśli od czasu do czasu zjemy pizzę czy kebaba to nic się nie stanie, ale na pewno nie powinniśmy mieć tego w swoim jadłospisie. Warto zacząć gotować w domu. Ja wpadłam na pomysł, że gotuję najczęściej większe porcje i potem część zamrażam, no i jak trzeba to praktycznie bez gotowania mam obiad gotowy wystarczy podgrzać, w ten sposób oszczędzam swój czas ale także energię potrzebną do ugotowania, a zarazem mam zdrowe nie przetworzone jedzenie.
Jakie są objawy zanieczyszczenia naszego organizmu?
  • chroniczne zmęczenie mimo wystarczającej ilości snu
  • bóle głowy
  • bóle stawów
  • często pojawiają się alergie
  • pojawiają się kamienie wątrobowe i nerkowe
  • pojawiają się torbiele i guzy
  • zaczynamy zauważać różne wypryski skórne, brodawki
  • pojawia się nadwaga
  • pojawia się trądzik różowaty
Przy silnym zatruciu organizmu może zostać uszkodzony nasz układ nerwowy czy też mózg.
 
Warto więc moim zdaniem zastosować pewne sposoby oczyszczania organizmu, nie są one trudne do zrealizowania. Różne są zalecenia co do częstotliwości oczyszczania organizmu. Ja preferuję jeden dzień w miesiącu na tak zwana głodówkę.
Organizm ludzki jest tak stworzony, że posiada zdolności do samowyleczenia. Gdy zaczynamy chorować to często wręcz nie potrafimy jeść, to znak, że nasz organizm uruchamia swoje naturalne siły obronne, nie lekceważmy tego to naprawdę dobry sposób, oczywiście jeśli nie trwa to zbyt długo. Gdy nasz organizm nie otrzymuje pożywienia z zewnątrz zaczyna zużywać złogi tłuszczu, cholesterolu czy też zwyrodniałe białko,
Podczas przerwy  w odżywianiu nasz organizm zaczyna pozbywać się toksyn.
Moje sposoby są dość delikatne nigdy nie chciałam nadwyrężyć swojego zdrowia a moje sposoby pomagały na jakiś czas poczuć się lepiej.
Oto moje sposoby na oczyszczanie organizmu:
Sposób 1:
Pierwszego dnia jadłam dużo mniejsze porcje, piłam dużo wody.
Drugiego dnia nie jadłam w ogóle tylko piłam samą wodę.
Trzeciego dnia znowu zaczynałam od zjadania bardzo małych porcji połączony z piciem dużej ilości wody. Następnego dnia wracałam do normalnego odżywiania przy czym zawsze starałam się aby dzień  niejedzenia przypadał na dzień wolny od jakichś większych obowiązków czy od pracy.
Sposób 2:
Jeden dzień piłam tylko soki owocowe lub warzywne i woda.
Sposób 3:
Jadłam owoce, warzywa, piłam soki i oczywiście woda
Nigdy nie odważyłam się stosować głodówek kilkudniowych uważam, że takie można stosować jedynie pod fachowym okiem lekarza.
Niemniej jednak uważam, że te sposoby, które ja stosowałam są bezpieczne, chyba, że ktoś choruje na cukrzycę czy nadciśnienie czy jeszcze jakieś inne choroby to także lepiej zasięgnąć porady lekarskiej. Uważam, że mamy sobie pomóc a nie jeszcze bardziej zaszkodzić więc wszystko co robimy, róbmy to z głową.
Jeszcze jedna ważna sprawa prawdopodobnie podczas takiego dnia w którym nasz organizm nie otrzymuje pożywienia będziemy czuli się bardzo zmęczeni i będzie bolała nas głowa, to znak że organizm się oczyszcza nie sięgajmy wtedy po żadne środki przeciwbólowe bo nasze oczyszczanie nie będzie miało wtedy żadnego sensu, to jedyny skutek uboczny jaki znam, Dlatego właśnie takie głodówki stosowałam podczas dni wolnych, aby w razie złego samopoczucia móc się położyć i odpocząć, ale zapewniam że efekt jaki osiągniemy w następnych dniach zrekompensuje nam to złe samopoczucie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz