Translate

środa, 22 stycznia 2014

Kaszel

Na kaszel u moich dzieciaków zawsze stosuję syrop z cebuli, Wprawdzie lekarze ostrzegają, że cebula uczula szczególnie małe dzieci, to ja o tym sposobie słyszałam od mojej babci, która to po raz pierwszy poradziła mi zrobienie syropu dla mojej córki, która wówczas miała 8 miesięcy, z tym, że od razu zaznaczyła aby najpierw podać bardzo małą ilość na łyżeczce, i stopniowo zwiększać dawkę do 3 łyżeczek od herbaty dziennie - tak też zrobiłam. Muszę powiedzieć że w ten sposób leczyłam kaszel wszystkich moich dzieci ale nie tylko, sama niejednokrotnie (choć cebuli nie cierpię) go używałam bo przynosi zdecydowaną ulgę.
Sposób przygotowania:
cebulę obieram i kroję w drobniutką kostkę ( moje dzieci zjadają malutkie kawałki cebuli, bo lubią), ale można pokroić w plasterki dla tych , którzy cebuli nie lubią. Cebulę układam warstwami w większej filiżance i posypuję cukrem, niektórzy polecają miód ale ja robię z cukrem i wiem że działa. Tak przygotowaną miksturę przykrywam jakimś spodeczkiem lub talerzykiem i kładę przy piecu, ale jeśli ktoś nie ma to może przy kaloryferze. Po kilku godzinach syrop gotowy do użycia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz