Translate

środa, 18 czerwca 2014

Gdy Twoje dziecko mówi "nie".

Gdy Twoje dziecko powie "nie" to zadaj sobie 5 poniższych pytań pytań zanim zareagujesz:
  1. Jak byś się czuła na miejscu swojego dziecka w danej sytuacji? - weź pod uwagę punkt widzenia swojego dziecka a wtedy znajdziesz właściwą metodę motywacji. Zastanów się czy jest złe, wystraszone czy akurat robi coś interesującego? Jeśli już zdasz sobie sprawę z tego jakie są jego priorytety, wtedy łatwiej będzie Ci zmotywować dziecko do tego aby zrealizować swoje.
  2. Czy mam świadomość tego, że jestem wzorem dla mojego dziecka? - Czy moje dziecko widzi, że sama robię to czego od niego oczekuję?  Jeśli na przykład chcesz aby dziecko mówiło przepraszam, sama jeśli popełnisz błąd przeproś. Stosuj się sama do swoich nauk, a będzie Ci łatwiej.
  3. Czy nauczyłam swoje dziecko tego o co je proszę? - Pokaż dziecku co i jak ma zrobić, przećwicz z nim to i sprawdź czy dobrze zrozumiało, zanim zaczniesz wymagać od maluch najpierw musisz mieć pewność że potrafi, jeśli nie powtórz z nim czynności od nowa. Pamiętaj bardzo ważna w przygotowywaniu dzieci do samodzielności jest cierpliwość.
  4. Czy moje dziecko jest w stanie zrobić to czego od niego wymagam - pamiętaj, że najważniejszym jest aby zadanie było dostosowane do wieku dziecka, ale też o tym,. że każde dziecko rozwija się w swoim własny tempie. Sprawdź zatem czy dziecko dobrze cię usłyszało i zrozumiało i czy twoje oczekiwania względem dziecka nie są zbyt wysokie.
  5. Ile dziecko potrafi wykonać poleceń na raz. Zaczynajmy od jednego polecenia a będziemy mieć pewność, że dziecko się nie pogubi, ale wraz z wiekiem i rozwojem dziecka dokładajmy kolejne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz