Translate

niedziela, 19 października 2014

A co powiedzą ludzie?

Jakże często wielu rodziców zastanawia się wychowując swoje dzieci  "Co powiedzą ludzie?"
No właśnie, a cóż mogą powiedzieć? Ludzie zawsze gadają czy jest dobrze czy źle, zawsze wiedzą lepiej co powinno się zrobić jak wychowywać dzieci, oczywiście aż do momentu póki ich nie spotka jakiś problem. Nie raz jak wychowywałam moją czwórkę słyszałam jak znajomi mówili że powinno być tak czy tak, Ja nigdy się nie przejmowałam tym co powiedzą ludzie ponieważ dobrze wiedziałam ze robię wszystko najlepiej jak potrafię dla dobra moich dzieci a przecież nigdy nie możemy być pewni rezultatów. Owszem po tych wszystkich latach kiedy już dwie moje córki są dorosłe mogę powiedzieć że wychowanie wyszło mi dość dobrze choć niestety są pewne rzeczy które z perspektywy czasu patrząc zrobiłabym zupełnie inaczej. Prawdopodobnie jednak na tamten czas i wiedzę zrobiłam wszystko najlepiej jak potrafiłam. Miałam to szczęście że w kluczowych sprawach dotyczących wychowania dzieci zgadzaliśmy się z mężem prawie w 100 procentach. Obserwując moich niektórych znajomych, którzy nie mając dzieci chcieli mnie pouczać co mam robić, jak wychowywać a teraz gdy sami są rodzicami niejednokrotnie mają dużo większe problemy z dziećmi niż ja miałam i gdy widzę ich bezradność a także czasami przyznanie mi racji po czasie, to uśmiecham się do siebie i mówię sobie że każda matka mając instynkt macierzyński i kochając swoje dzieci (ojcowie oczywiście też) dają radę sobie z każdym problemem.
Dziś z całą pewnością mogę powiedzieć, że dopóki nie krzywdzę innych ludzi to nigdy nie zastanawiam się "co oni powiedzą" na jakikolwiek temat nie tylko dotyczący wychowania dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz