Translate

niedziela, 23 lutego 2014

Jak radzić sobie z nerwicą

Nerwica to wszelkie zaburzenia psychogenne spowodowane czynnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Objawia się najczęściej: bezsennością, dusznością, drżeniem rąk, przyspieszonym biciem serca. Choroba ta występuje najczęściej u ludzi żyjących w dużym stresie. Na temat radzenia sobie ze stresem pisałam już wcześniej. Dzięki tym sposobom możemy niewątpliwie uchronić się od nerwicy, ale niestety czasem w życiu jest tak, że nagle wszystkie możliwe problemy świata spadają akurat na nas no i niestety nerwica dopada nas w najmniej spodziewanym momencie. Ja radziłam sobie z wszystkimi stresami tymi właśnie metodami, które opisywałam w poście " Jak sobie radzić ze stresem?". Niestety gdy do wszystkich problemów dołączyło jeszcze zdrowie, a mianowicie niedługo po urodzeniu najmłodszej córki zachorowałam na serce, nie wiadomo skąd pojawiły się u mnie lęki. Myśli, że mogę niedługo umrzeć bo moja prababcia zmarła mając około 40 lat  zostawiając  kilkoro małych dzieci, a moja babcia też zmarła na serce nie dawały mi spokoju i wtedy niestety moje sposoby przestały pomagać. Często wtedy bolało mnie serce, miałam napady duszności i nagle robiło mi się słabo. Po prostu umierałam, ale chciałam żyć, przecież miałam małe dzieci. Poszłam do psychoterapeuty i już po dwóch wizytach było wszystko ok. Uświadomiłam sobie że to nie zależy ode mnie, ani od tego że moi przodkowie zmarli także na serce przecież jest wiele osób z poważniejszymi chorobami i żyją, musiałam jedynie zaakceptować pewne swoje ograniczenia. Po raz drugi musiałam się zmierzyć po wypadku samochodowym było ciężko bałam się wsiąść do samochodu, ale przełamałam to wsiadając i powtarzając sobie, ze przecież tyle ludzi jeździ każdego dnia i nie wszyscy mają wypadki, do tego wspomagałam się ćwiczeniami, które były już opisywane. Do tego zaczęłam stosować afirmacje, które do dziś dnia są dla mnie najlepszym lekarstwem, ale o tym za jakiś czas.
Bardzo dobrze przy nerwicach pomagają również następujące sposoby:

  • Obmycie całego ciała zimną wodą i następnie jego rozgrzanie pod kocem. Zabieg stosować najlepiej rano.
  • Przy bezsenności i uczuciu niepokoju pomaga picie melisy 3 razy dziennie po 1/2 szklanki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz