Translate

piątek, 29 maja 2015

Jak zaoszczędzić na telefonie ?

Właśnie dziś kupując starter do telefonu dla mojej 11- letniej córki, pomyślałam, że dobrze byłoby napisać post na temat rachunków telefonicznych. W dobie XXI wieku już nie sposób obejść się bez telefonu. Prawie wszyscy mamy komórki czy smartfony, telefony stacjonarne czy jeszcze inne telefony internetowe. Ja za rachunki dla mnie mojego męża i 2 moich młodszych dzieci ( starsze opłacają telefon same) płacę miesięcznie około 50 złotych. Z tego co wiem to większość moich znajomych płaci taki abonament dla jednej osoby. U mnie wygląda to następująco: Ja mam taryfę Yes, w której rozmowy kosztują 29 groszy za minutę, smsy 15 groszy, mms 20 groszy do wszystkich sieci. Skorzystałam z promocji konto ważne przez rok i doładowałam konto kwotą 200 zł do tego otrzymałam 30 zł gratis, korzystam również z promocji " nielimitowane rozmowy w Orange" za taki pakiet płacę 10 zł miesięcznie. Mój mąż korzysta z taryfy Nowe Orange Go doładowuje konto 2 razy w roku kartą za 100 zł do tego otrzymuje po 10 zł gratis. Rozmowy w tej taryfie kosztują w sieci i na stacjonarne po 20 groszy, smsy 1 grosz, mmsy- 2 grosze, natomiast poza sieć odpowiednio:
rozmowy - 29 groszy, smsy - 18 groszy i mmsy- 30 groszy. Moim dzieciakom doładowuję miesięcznie kartą o nominale 5 zł.  Gdy ktoś z rodziny chce ze mną pogadać albo ma jakąś sprawę daje sygnał a ja po prostu oddzwaniam. Gdy zamawialiśmy usługi internetowe i telewizyjne to w pakiecie otrzymaliśmy również 240 minut do wszystkich sieci oraz do niektórych krajów za granicę. Do tego posiadamy skype. Więc wszystkie sprawy instytucjonalne i inne poza sieć wykorzystujemy z telefonu stacjonarnego. Z przyjaciółmi z poza sieci rozmawiamy przez skype. W ten sposób udaje nam się zaoszczędzić wydaje mi się sporą sumkę. Policzmy zatem opłaty na rok:
Moja karta                                             200 zł
Męża karta 2x 100 zł                             200 zł
2 karty dzieci 12x 10 zł                         120 zł
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
razem:                                                    520 zł
 co daje nam miesięcznie niecałe 45 zł.


Gdybyśmy wszyscy korzystali z abonamentu możliwie najniższego to wyglądałby to tak:
Mój abonament 12x 29,99                 ok. 360 zł
Męża abonament 12x 29,99               ok: 360 zł
abonament dla syna 12x 9,99             ok: 120 zł
abonament dla córki 12x 9,99            ok: 120 zł
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
razem:                                                       960 zł
to daje nam miesięcznie ok: 80 zł.


 Miesięcznie więc oszczędzam około 35 zł może to niewiele, ale już licząc w skali roku oszczędności wynoszą ok 440 zł.

Moim zdaniem warto się nad tym zastanowić, owszem, ktoś może powiedzieć że przecież nie możemy na wszystkim oszczędzać, no i jeśli ktoś ma na tyle, ze nie musi się o nic martwić to niech daje zarobić firmom telekomunikacyjnym, ale jeśli ktoś na przykład boryka się z długami to moim zdaniem taka opcja jest bardzo optymalna.
Jeśli macie jakieś swoje pomysły lub macie jeszcze niższe rachunki to proszę piszcie w komentarzach, bo jestem ciekawa jak to u was wygląda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz